Paksi Veronika

Paksi Veronika
CV letöltése

Kutató

Tudományos munkatárs (TK SZI)
  • Osztály: Társadalom- és Közpolitika Kutatási Osztály
  • Tudományos cím vagy fokozat: PhD
  • E-mail: paksi.veronika@tk.elte.hu
  • Telefonszám: +36 1 2246700 / 5409
  • Épület: B (Emelet, szobaszám: 1.24.)
  • Publikációk (MTMT)
Kutatási területek

Paksi Veronika, PhD a Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének (Magyar Tudományos Akadémia Kiválósági Központ) tudományos munkatársa, PhD fokozatát a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte a szociológia tudományterületén. Fő kutatási területei: nemek közötti egyenlő(tlen)ség a kutatás-fejlesztésben, nők a mérnöki és természettudományok (STEM) területén, munka és magánélet egyensúlya, gyermekvállalás, esélyegyenlőségi tervek, a tudományos karrier akadályai. Az SZTE Szociológia Tanszék adjunktusa, a Nők a Tudományban Egyesület (NaTE) elnökségi tagja, a Magyar Szociológiai Társaság Munkaszociológiai és Társadalmi Egyenlőtlenség Szekciójának társelnöke. Az "Európai egyetemek - kritikus jövők. Az egyetemek szerepe az európai integrációban" projekt keretében tagja a Gender and Precarity munkacsoportnak. Több hazai (OTKA, TÁMOP) és nemzetközi (EFFORTI) projektben vett részt, jelenleg két Horizon Europe projektben (UNTWIST és AGRIGEP). Megjelenés alatt álló tematikus szám szerkesztése : Tardos, K., Paksi, V., Takács, J, Bencivenga, R. (2025) (Eds.): Gender Equality Plans in European Research Performing OrganisationsSocial Inclusion, 13. 

Kiemelt publikációk

Paksi, V. – Tardos, K. – Takács, J. – Suhajda, CS.J. – Mazancová, .J – Bojnec, S. – Kobolák, J. (2025) Gender Equality Barriers in Agriculture and Life Sciences in Central European Universities. Social Inclusion, 13, Article 10086. https://doi.org/10.17645/si.10086

Tardos, K., – Paksi, V. (2024). The Precarity Paradox: Experiences of Female PhD-holders across Career Stages in STEM Fields. Learning and Teaching. The International Journal of Higher Education in the Social Sciences (LATISS), 17(3): 58-80. (Q2) https://doi.org/10.3167/latiss.2024.170304

Morris, C. – Paksi, V. – Read B. – Snickare, L. –Tardos, K. (2024) Gendered precarity in higher education. Subversions, strategies, survival.  Learning and Teaching. The International Journal of Higher Education in the Social Sciences (LATISS), 17(3): 1-18. (Q2) https://doi.org/10.3167/latiss.2024.170301

Morris, C., Parada, F., Moreau, M-P., Paksi, V., Read, B., Sautier, M., Tardos, K. (2024). Gender Inequity and Precarity in European Neoliberal AcademiaCentre for Higher Education Futures, Aarhus University: Working Papers on University Reform. 

Paksi V. – Tardos K. (2023) „A kutatók miért nem írhatnak alá határozatlan idejű szerződést?”. Szociológiai Szemle, 33(3), 87-15. https://doi.org/10.51624/SzocSzemle.2023.3.4

Tardos, K. – Paksi, V. (2024) The role of the support of top management in gender equality outcomes in higher education and research. Feminismo/s, 43: 271-309. https://doi.org/10.14198/fem.2024.43.11

Paksi, V – Nagy, B – Tardos, K (2022) Perception of Barriers to Motherhood: Female Phd Students’ Changing Family Plans in the STEM Fields. Social Inclusion, 10(3):149-159. (Q2) http://doi.org/10.17645/si.v10i3.5250

Tardos, K – Paksi, V (2022) Can Equality Plans Contribute to  the Sustainable Development Goal linked to Gender Equality in Higher Education and Research Performing Organisations? Education of Economists and Managers, 62(4): 35–53. http://doi.org/10.33119/EEIM.2021.62.2

Tardos K – Paksi V – Fábri Gy (Szerk.) (2021) Tudományos karrierek a 21. század elején. Szeged: Belvedere Meridionale.

Tardos, K – Paksi, V (2018) Diversity Management and Gender Equality Outcomes in Research, Development & Innovation Organisations: Lessons for Practitioners. Szociológiai Szemle, 28(4):166-190. http://doi.org/10.51624/SzocSzemle.2018.4.8

Paksi V – Nagy B – Király G (2018) A gyermekvállalás időzítése a mérnöki PhD-tanulmányokat folytató nők körében. In Nagy B. – Géring Zs. – Király G. (szerk.) Dilemmák és stratégiák a család és munka összehangolásában. L’Harmattan Kiadó, Budapest, 431–457.

Paksi, V – Nagy, B – Király, G (2016) The timing of motherhood while earning a PhD in engineering. International Journal of Doctoral Studies, 11, 285-304. (Q2) http://www.informingscience.org/Publications/3544

Projektek

2023-2026 UNTWIST Policy recommendations to regain ""losers of feminism"" as mainstream voters" (Szakpolitikai ajánlások a feminizmus veszteseinek főáramú szavazóként való visszaszerzésére) (Horizon Europe). Résztvevő kutató (Kutatásvezető a HUN-REN TK részéről: Tardos Katalin)

2023-2025 AGRIGEP Agriculture Education and Research Responsible Assessment to Implement Gender Equality Plan and Strategy. Horizon Europe (WIDERA). Kutatásvezető (Tardos Katalinnal együtt), NaTE (Konzorciumvezető: Kobolák Julianna, MATE)

2021-2023 European Universities – Critical Futures. The Roles of Universities in European Integration (Európai egyetemek - kritikus jövő. Az egyetemek szerepe az európai integrációban) (Dán Kutatási Tanács). A "Nemek közötti egyenlőség és bizonytalanság" (Gender and Precarity) munkacsoport tagja (Munkacsoport vezetője: Charlotte Morris, University of Plymouth)

2016-2021 Karriermodellek és karrierépítés a kutatás-fejlesztésben. Különbségek és egyenlőtlenségek a munkaerő-piaci lehetőségek, a személyes kapcsolathálók és a munka-magánélet egyensúlya tekintetében (OTKA). Résztvevő kutató (Kutatásvezető: Tardos Katalin, HUN-REN TK)