Kutatási területek
Kende Ágnes szociológus a budapesti Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének külső kutatója. Emellett kutatóként dolgozik a CEU Demokrácia Intézetében és az oktatási egyenlőtlenségekből eredő iskolai hátrányokkal foglalkozó Rosa Parks Alapítványnál. Ezenkívül a Qubit tudományos online újság külsős szerzője.
Az elmúlt 25 évben számos nemzetközi és hazai roma témájú kutatási projektben vett részt, amelyek az oktatással, a szegénységgel és a gyermekvédelemmel kapcsolatosak.
2008 óta különböző EU által finanszírozott kutatási projektekben dolgozott a CEU Center for Policy Studies, majd a Demokrácia Intézetben.
Számos projektértékelésben is részt vett, magyar és angol nyelven, amelyek a romák helyzetével, a gyermekszegénység elleni helyi programokkal, a lakhatási szegénységgel és az Európai Unió által finanszírozott programok roma integrációra gyakorolt hatásával kapcsolatos kérdéseket érintették.
Korábban újságíróként, rádiós szerkesztőként és különböző szakpolitikai tanulmányok szerzőjeként foglalkozott a romák helyzetével, valamint szakértőként működött közre az oktatási integrációs programok megvalósításában.
Kiemelt publikációk
The COVID-19 Pandemic and Gender+ Inequalities in the Czech Republic, Hungary, and Slovakia: The Heteronormativity of Anti-Pandemic Measures and Their Impact on Vulnerable Groups. In. Gender a výzkum / Gender and Research, 2023 (vol. 24), issue 1. Gender Reflections on the (Post)Pandemic in Central and Eastern Europe. https://www.genderonline.cz/contents/gav/2023/01.pdf co-authors: Černohorská, Vanda, Očenášová, Zuzana
The Institutional Conditions of School-level Adaptation Hungary, Poland, Romania, Serbia, and Slovakia, co-authors: Radó, Péter; Scharle, Ágota; Munkácsy, Balázs, CEU Center for Policy Studies, 2021
Diverting Welfare Paths: Ethnicisation of Unemployment and Public Work in Hungary, OpenEdition, https://journals.openedition.org/eces/6299, co-author: Sara Hungler, 2021
Comparative overview of the capacity of the education systems of the CEE countries to provide inclusive education for Roma pupils CEU Center for Policy Studies, https://cps.ceu.edu/sites/cps.ceu.edu/files/attachment/publication/3306/cps-working-paper-educ-comparative-overview-roma-2021.pdf, 2021
The preconditions of institutional change in schools. Working Paper, Central European University, 2020.