Exploring and Educating Cultural Literacy through Art (EXPECT_Art) - projektbemutató

   2024. március 14. - 2024. március 14.

A HUN-REN Társadalomtudományi Kutatóközpont (MTA Kiváló Kutatóhely) 

Szociológiai Intézete 

tisztelettel meghívja az alábbi eseményére

 

Projektbemutató az

Exploring and Educating Cultural Literacy through Art (EXPECT_Art) 

induló Horizon 2020 nemzetközi kutatásról

 

 

A projekt résztvevői a HUN-REN TK SZI részéről Árendás Zsuzsanna, Kende Ágnes, Vidra Zsuzsanna, 

valamint az InSite Drama részéről Belthlenfalvy Ádám és Szabó Juli. 

 

Időpont: 2024. március 14. csütörtök 13:00 

Helyszín: Az eseményt hibrid formában tartjuk meg.

Személyesen: Szociológiai Intézet 1097 Budapest Tóth Kálmán utca 4.;  B.1.15 tárgyaló

Online: Zoom link: 

https://us06web.zoom.us/j/84414877190?pwd=7y2dy0gdoku8523CrofhNKhkHOofbW.1

Meeting ID: 844 1487 7190
Passcode: 612215

 

Röviden a projektről:

Az EXPECT_Art projekt célja a kritikai kulturális írástudás (critical cultural literacy) akadályainak feltárása, valamint a művészeti oktatás módszerein keresztül történő megerősítése. A résztvevő kutatócsoportok kulturális partnereikkel együttműködve (Magyarországon az InSite Dramával) közösen valósítják meg a projektet, a nemzetközi projekt résztvevői dán, német, lengyel, szlovén és spanyol partnerek. 

A projekt célkitűzései:

1. A művészeti oktatás kritikai pedagógiákat és kulturális írástudást érintő kezdeményezéseinek beazonosítása szakirodalmi elemzéssel és meglévő gyakorlatokon keresztül. 

2. Esettanulmányok készitése a kritikai etnográfia és a közösség alapú kutatás módszereinek segítségével, mindezt hat ország iskoláiban és helyi közösségeiben. A participativ módszereken alapuló projekt célja a művészeti oktatás (és általában az oktatás) egalitáriusabbá és méltányosabbá tétele.

3. A kritikai kulturális írástudás erősítése a formális és non-formális művészeti oktatásban, új módszerek kidolgozása és terjesztése.

Az EXPECT_Art a kulturális írástudást a kritikai pedagógia és a dekolonializáció elmélete alapján értelmezi. A művészeti tevékenységek megvalósulása révén a vizsgált településeken az érintett gyerekek, tanáraik, és a helyi közösség tagjai a kutatás résztvevőivé válnak (közös tudásalkotás). 

A projekt rövid bemutatása után, ami kiterjed a terepválasztásra, módszerekre, néhány kulcsfogalomra, várjuk a hallgatók kérdéseit, észrevételeit.